Конкретні приклади

Системи розсувних дверей GEZE відкривають шлях до доісторичних наскельних малюнків

«Грот Ласко» з понад 2000 художніх зображень тварин, який було відкрито в 1940 році у французькому департаменті Дордонь, є одним із найбільш вражаючих у світі свідків доісторичного періоду. GEZE було залучено до створення третьої, і найскладнішої на сьогодні копії печер, яка дає відвідувачам з усього світу можливість отримати реалістичні враження від унікальних малюнків.

Відкриті випадково у 1940 році: найстаріші рукотворні витвори мистецтва

Наскельні малюнки в оригінальних печерах Ласко датуються віком щонайменше 19 000 років. та вважаються одними з найстаріших свідчень людської творчості. Їх було відкрито випадково у 1940 році чотирма хлопчиками, які гуляли в лісі поблизу міста Монтіньяк, що стало справжньою сенсацією. Доісторичні зображення, знайдені в печері, — це найкраще збережені зразки подібного мистецтва в Європі на цей момент, які було знайдено у великій різноманітності та на різних етапах дослідження. Вони включають 2000 фігур та зображень, на майже всіх з них зображено тварин. Печери було оголошено об’єктом Всесвітньої спадщини ЮНЕСКО в 1979 році.

Копії, подібні до оригінальних малюнків, дозволяють зберегти оригінальні наскельні малюнки

Скляний фасад у Міжнародному центрі наскельних малюнків. Фото: Жан-Люк Кокель (Jean-Luc Kokel) для GEZE GmbH

Скляний фасад у Міжнародному центрі наскельних малюнків © Jean-Luc Kokel / GEZE GmbH

Тисячі відвідувачів пройшли через печери з 1948 року, захоплюючись биками, зубрами, бізонами, буйволами, дикими конями, оленями та ведмедями, яких намальовано або вирізьблено на скелі з тривимірним ефектом. Доісторичне мистецтво почало пошкоджуватися і тому печери було закрито для публіки з 1963 року.

Після двох успішних копій легендарного «грота Ласко», третю і найбільш успішну копію було відкрито у підніжжі насипу печери з офіційною назвою «Centre International d’Art Pariétal — Lascaux IV» (Міжнародний центр наскельного живопису). Ця третя копія була необхідна, тому що перші дві копії вичерпали себе через постійний потік відвідувачів.

Факти та цифри

  • 8500 м² загальної площі
  • 900 м² стін копії печери
  • Більш як 2000 малюнків, які відповідають оригіналам
  • Вік оригінальних малюнків: мінімум 19 000 років
  • Загальні витрати: майже 60 мільйонів євро

Архітектура печери з сучасною технікою будівлі

«Ласко IV» є повною копією оригіналу. Будівлю з гострим краєм, довжиною 150 м, з єдиним боковим фасадом та повністю заскленим фасадом даху, втиснуто в гору, що відображає маршрут між лісовими пагорбами і долиною. Вона охоплює підземний комплекс камер і тунелів — копія печери, яка відповідає оригіналу, зі стінами площею 900 квадратних метрів.

Печера, яка привернула увагу міжнародного співтовариства, була спроектована командою архітекторів норвезької компанії Snøhetta, разом із приблизно 40 художниками й 150 організаціями — повністю з використанням сучасних будівельних та музейних технологій. Проектом керували експерти компанії з будівельного консалтингу та управління проектами VPEAS, Бордо. Вибір будівельних елементів спирався на їхню експертизу та багаторічний досвід щодо музейних будівель — включно з рішенням використовувати техніку для дверей від GEZE.

GEZE є однією з лише кількох компаній, які можуть пропонувати багатофункціональні двері, що відповідають проектним критеріям архітекторів та вимогам техніки безпеки.

Хав’є Фаван (Xavier Favand), експерт з будівництва провідної компанії з будівельного консалтингу — VPEAS

«Портфоліо проектів GEZE забезпечило ідеальні рішення для цього унікального об’єкта. Автоматичні дверні системи та зачинювачі дверей від GEZE комбінують функціональність і мінімалістичну естетику, яка потрібна вам для найважливіших архітектурних об’єктів. GEZE є однією з лише кількох компаній, які можуть пропонувати багатофункціональні двері, що відповідають проектним критеріям архітекторів та вимогам техніки безпеки», — говорить Хав’є Фаван (Xavier Favand), експерт з будівництва провідної компанії з будівельного консалтингу — VPEAS.

Системи розсувних дверей GEZE направляють відвідувачів

Техніка для дверей від GEZE у Міжнародному центрі наскельних малюнків. Фото: Жан-Люк Кокель (Jean-Luc Kokel) для GEZE GmbH

Техніка для дверей від GEZE у Міжнародному центрі наскельних малюнків © Jean-Luc Kokel / GEZE GmbH

Зовнішні двері для двох просторих вестибюлів складаються з двох автоматичних систем розсувних дверей з системами приводів Slimdrive SL NT, які гармонійно вбудовано у вражаючий скляний фасад комплексу будівель. Те саме рішення було обрано для внутрішніх дверей вестибюлів зі Slimdrive усього 7 см заввишки.

3 м заввишки та з шириною доступу більш як 2 м, системи подвійних розсувних дверей також забезпечують зручний, доступний вхід до фойє, навіть із максимальною кількістю відвідувачів. Автоматичні двері оснащено сучасною технікою управління;

  • Ширина відкриття, час утримування у відкритій позиції та швидкість зачинення можуть налаштовуватися індивідуально
  • Час утримування у відкритій позиції автоматично налаштовується відповідно до інтенсивності потоку відвідувачів
  • Привод і техніка управління у резервуючому виконанні для безпечної евакуації в надзвичайних ситуаціях

чорні автоматичні розсувні двері пасують до стилю печери

Вхід в копію печер з автоматичною системою розсувних дверей Slimdrive SL NT. Фото: Жан-Люк Кокель (Jean-Luc Kokel) для GEZE GmbH

Вхід в копію печер © Jean-Luc Kokel / GEZE GmbH

Ідея полягає в тому, що відвідувачі повинні максимально відчути ті ж перші враження, що й чотири юнаки, які відкрили печеру. Для забезпечення правильним настроєм, відвідувачі проходять через темну зону до своєрідної приймальні з двома системи автоматичних одностулкових розсувних дверей Slimdrive SL NT, які розташовано одна за одною. Глибоко чорні двері підкреслюють відчуття «Сезам, відкрийся» перед входом до копії печери 240 м завдовжки з її унікальною галереєю малюнків. За цими дверима відвідувачі знайдуть пізнавальний маршрут, який використовує останню віртуальну технологію зображення, щоб допомогти розшифрувати і зрозуміти малюнки Кам’яного віку, а також надати розгорнуту інформацію про печери.

Механічні протипожежні двері до пізнавального маршруту

Вхід до пізнавального маршруту через механічні асиметричні протипожежні двері. Фото: Жан-Люк Кокель (Jean-Luc Kokel) для GEZE GmbH

Механічні протипожежні двері з асиметричним розділенням © Jean-Luc Kokel / GEZE GmbH

Доступ до пізнавального маршруту забезпечується через двостулкові механічні протипожежні двері, що допомагає штату музею приймати більше відвідувачів; інакше, їх кількість була б обмеженою.

Системи зачинювачів дверей GEZE пропонують оптимальні рішення для асиметрично розділених протипожежних дверей: система регулювання порядку зачинення, непомітно вбудована в компактні ковзаючі тяги, гарантує, що рухома стулка утримується відчиненою до зачинення стаціонарної стулки. Після використання — і особливо коли люди евакуюються у випадку небезпеки — обидві дверні стулки знову відмінно зачиняються, щоб двері повністю зберігали свою вогне- і димозахисну функцію.

Автоматичні розпашні двері з’єднують виставкові зони

Пізнавальний маршрут складається із серії виставкових та проекційних приміщень.

  • «Théatre de l’art pariétal» підкреслює величезне значення грота Ласко у міжнародних дослідженнях наскельних малюнків
  • 3D-кінотеатр дозволяє відвідувачам досліджувати одну з оригінальних печер до найдрібніших деталей
  • «Galerie de l’imaginaire» інтерактивно представляє зв’язок між наскельними малюнками та сучасним мистецтвом

З’єднувальні двері між приміщеннями — це спеціальні звуконепроникні двері, які захищають від поширення шуму від демонстрацій у наступне приміщення. Автоматичні розпашні двері автоматично зачиняються, коли починається проекція фільму, і відчиняються після її завершення. Сенсорика, звичайно, забезпечує необхідні рівні безпеки на важких звуконепроникних дверях.

Ефективні системи приводів Powerturn (також у дизайні з висотою 7 см) рухають дверні стулки безшумно та легко; вони також довели, що є ідеальним рішенням для безпечного й швидкого проходу відвідувачів між приміщеннями. Завдяки функції «smart swing» стулки можуть також відчинятися без зусиль, незважаючи на їхню вагу.

Двостулкові розпашні двері направляють відвідувачів у напрямку виходу з виставки

Вихід з пізнавального маршруту: системи двостулкових автоматичних розпашних дверей TSA 160 NT-IS з вбудованими системами регулювання порядку зачинення. Фото: Жан-Люк Кокель (Jean-Luc Kokel) для GEZE GmbH

Системи двостулкових автоматичних розпашних дверей TSA 160 NT-IS © Jean-Luc Kokel / GEZE GmbH

Відвідувачі покидають заключне проекційне приміщення через двостулкові автоматичні розпашні двері, які функціонують з безперервним відчиненням і зачиненням дверних стулок зручно та надійно за допомогою приводів TSA 160 NT-IS. Двері можуть використовуватися особливо гнучко через другу, меншу непрохідну стулку.

На цих автоматичних дверях параметри руху обох дверних стулок можуть також індивідуально налаштовуватися. У разі надзвичайної ситуації двері також можуть відчинятися вручну — тоді вони функціонують як двері із зачинювачами, гарантуючи у такий спосіб безбар’єрний простір і доступ до маршрутів евакуації.

Вироби GEZE в печерах Ласко

  • Фойє: тамбур із двома автоматичними системами розсувних дверей (3 м заввишки, 2 м завширшки), з системами приводів Slimdrive SL NT FR і інтелектуальною технологією управління
  • Вхід до виставкової зони (копія печери): дві одностулкові автоматичні системи розсувних дверей (одна за одною) з системою приводів Slimdrive SL NT
  • Доступ до пізнавального маршруту: асиметрично розділені протипожежні двері з непомітною системою вбудованого регулювання порядку зачинення
  • У виставковій зоні (3D-кінотеатр): звуконепроникні двері з автоматичним управлінням, з системою приводів Powerturn і функцією «smart swing»
  • Вихід з виставкової зони: двостулкові автоматичні розпашні двері з двома приводами TSA 160 NT-IS